Fraktpolicy

Vi på Djurslottet strävar efter att leverera dina beställda produkter så snabbt som möjligt. Normal leveranstid är mellan 5 och 12 arbetsdagar + 72 timmars behandlingstid, men vissa förseningar kan förekomma på grund av hög efterfrågan eller andra omständigheter. Om så är fallet ber vi om ditt tålamod och att du kontaktar vår kundtjänst på kundtjanst@djurslottet.se om du har frågor.

Försenad leverans & skador

Observera att eventuella förseningar som orsakas under transporten är utanför vår kontroll. Om du behöver hjälp att spåra ditt paket eller vill veta vilken fraktfirma som ansvarar för din order, tveka inte att kontakta vår kundtjänst. Om det skulle uppstå några skador under transporten, ber vi dig vänligen att kontakta oss. Vi kommer omedelbart hantera situationen och erbjuda en lösning, antingen genom återbetalning eller genom att skicka en ersättning för ditt paket. Vi värdesätter ditt förtroende och strävar efter att säkerställa att du är helt nöjd med din upplevelse hos oss.

Om din produkt inte har anlänt efter 3 veckor kan du kontakta vår kundtjänst för att få hjälp att spåra paketet och kontakta transportfirman. Om felet ligger hos oss, till exempel om produkten skickades till fel adress, kommer vi att skicka en ny produkt eller återbetala kostnaden. För att detta ska gälla måste detta godkännas av vår spårningsagent som bekräftar att produkten inte har anlänt till dig som kund. 

Vi använder oss av leveransvillkoret DDP (Delivered Duty Paid), vilket innebär att våra paket skickas med omsorg om att alla potentiella tullkostnader och fraktkostnader är fullständigt täckta inom fraktpriset. Detta ger dig som kund en smidig och bekymmersfri upplevelse, där du inte behöver oroa dig för eventuella extra kostnader vid mottagandet av ditt paket. Vi strävar efter att göra din shoppingupplevelse så transparent och bekväm som möjligt genom att erbjuda en inkluderande och pålitlig leveransservice.

Ångra ett köp på grund av lång leveranstid

Att ångra ett köp på grund av lång leveranstid är endast möjligt om du inte har mottagit produkten 30 dagar efter din beställningsdatum. Du som konsumenten har rätt att häva köpet om du före köpet meddelade oss att leverans en viss dag var avgörande för köpet.

Konsumentverket. (2023, 17 april). Utdrag.

Outlösta paket

Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 299 kr för att täcka våra hanteringskostnader.

Ångrat köp och retur:

Om du ångrar ditt köp och önskar returnera varan, måste du först hämta ut paketet från ditt lokala utlämningsställe. Efter att du har hämtat ut paketet, vänligen kontakta oss för att få information om den korrekta returadressen.

Viktig information:

Paket som inte hämtas ut i syfte att gå i retur på grund av ånger kommer inte att accepteras. Det är obligatoriskt att hämta ut paketet och skicka det till den angivna returadressen, vilken du kommer att få efter att ha kontaktat vår kundtjänst.

Vi uppmuntrar våra kunder att kontakta oss så snart som möjligt om det finns några problem med leveransen eller om det uppstår behov av att returnera en vara. Vi strävar efter att tillhandahålla en smidig och effektiv hantering av returer för att säkerställa kundens fullständiga tillfredsställelse.

Ansvar vid Felaktig Adress

Det är av yttersta vikt att du som kund noggrant verifierar och anger korrekt leveransadress vid genomförandet av din beställning. Om du av misstag uppger en felaktig adress eller felstavad adress, vilket leder till att ditt paket inte kan levereras, är du ensam ansvarig.

Vi rekommenderar starkt att du dubbelkollar din adressinformation innan du slutför din beställning för att undvika eventuella leveransproblem. Vid problem med adresseringen, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart för att korrigera uppgifterna innan vi skickar ut din beställning.

Åtgärder vid Ej Framkommet Paket

Om ditt paket inte kommer fram på grund av felaktig adressinformation eller liknande omständigheter, kan vi inte hållas ansvariga. Det är ditt ansvar att säkerställa att korrekt adressinformation tillhandahålls vid beställningstillfället.

Vid ej framkommet paket på grund av felaktig adress kan du kontakta oss för att diskutera möjliga lösningar, men vi kan inte garantera att vi kan ersätta eller återbetala produkterna. Var vänlig och ha överseende med att detta är en åtgärd för att säkerställa korrekt hantering av våra leveransprocesser.

Här finns vi till hands för att besvara dina frågor om produkter, leveranstider och för att hjälpa dig med storlekar och mer. Var vänlig och specificera vilken produkt du pratar om i ditt meddelande så kan vi ge dig den bästa möjliga assistansen!

Kontaktformulär

Upptäck våra innovativa tillbehör!