Vi erbjuder en 180-dagars returrätt på våra produkter för våra klubbmedlemmar. Detta innebär att klubbmedlemmar har 180 dagar på sig att begära retur efter att de mottagit sin vara. För att vara berättigad till vår 180-dagars returrätt måste produkten vara i samma skick som du mottog den, helst oöppnad och oanvänd, med etiketterna kvar och i originalförpackningen. Du behöver också ha kvittot eller köpebeviset tillgängligt. För övriga kunder gäller en 14-dagars öppet köp.
Produkten får testas: Du har rätt att undersöka varans egenskaper och funktion på ett sätt som du skulle kunna göra i en fysisk butik. Detta innebär att du får öppna förpackningen och testa varan för att se om den uppfyller dina förväntningar, men varan får inte vara använd mer än vad som är nödvändigt för att bedöma dess art, egenskaper och funktion.
Hygienvaror: För hygienvaror som säljs med en försegling, gäller särskilda regler. Om du har brutit förseglingen på hygienprodukter, såsom kosmetika eller personliga vårdartiklar, gäller inte returrätten. Det är därför viktigt att kontrollera produktens förpackning innan du öppnar den om du är osäker på om det är en hygienvara.
Värdeminskning: Om produkten har använts på ett sätt som överskrider vad som är nödvändigt för att bedöma dess egenskaper och funktion, kan en värdeminskning tillkomma. Det innebär att vi förbehåller oss rätten att dra av ett belopp från din återbetalning för att täcka eventuell värdeminskning som uppstått till följd av hanteringen av varan.
Returprocess
För att påbörja en retur är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst på kundtjanst@djurslottet.se. Om returen godkänns skickar vi dig en returfraktsedel eller instruktioner om hur och var du ska skicka tillbaka produkten. De flesta av returerna skickas till vårt svenska returlager. Varor som skickas tillbaka utan att först begära retur kommer inte att accepteras. Observera att fraktkostnaden för returen är köparens ansvar.
Tänk på att det är ditt ansvar att säkerställa att paketet når oss och att vi inte kan erbjuda kompensation om det skulle gå förlorat. Du har ansvaret för varan fram till det att den är i vår ägo.
Vid en returbegäran ska varan returneras till oss inom 14 dagar efter att du meddelat oss om ditt ångrade köp. Om varan inte anländer till oss inom denna tidsperiod förbehåller vi oss rätten att avslå returbegäran och neka återbetalning. Vi rekommenderar att du använder spårbar frakt för att säkerställa att din retur når oss inom den angivna tidsramen.
Eventuella fraktkostnader som du har erlagt vid köptillfället är icke-återbetalningsbara. När vi mottagit din vara kommer vi därför att återbetala produktkostnaden, exklusive de tidigare betalade fraktkostnaderna som användes för att slutföra köpet.
Om du upptäcker att din vara är defekt, skadad eller felaktig, vänligen kontakta oss omedelbart så att vi kan lösa problemet.
Observera att vissa produkter, såsom ömtåliga varor, anpassade eller personliga föremål, farligt material och reavaror, inte kan returneras. Kontakta oss gärna om du har frågor om en specifik produkt.
Om du vill byta ut en produkt är det snabbaste sättet att returnera produkten och göra ett separat köp för den nya produkten.
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och granskat din retur och om återbetalningen har godkänts eller inte. Om återbetalningen godkänns kommer pengarna att återbetalas till din ursprungliga betalningsmetod. Observera att det kan ta en viss tid för banken eller kreditkortsföretaget att behandla återbetalningen. Om du har betalat med faktura via Klarna kommer din faktura att justeras med det belopp som återbetalas.
För produkter såsom hundkläder, halsband och liknande där förpackningen har öppnats och produkten har testats gäller följande:
Vid retur av öppnade och testade produkter görs ett avdrag på 20% från det ursprungliga köpbeloppet. Detta avdrag är både till för att minska utsläpp och främja en bättre miljö samt för att vi, av hygieniska skäl och hänsyn till allergier, inte kan sälja dessa varor vidare.
* Detta avdrag gäller inte om produkten är i exakt samma skick som kunden fick den i, det vill säga fri från päls samt andra tecken på användning, vilket kan påverka produktens värde.
* För förbrukningsbara produkter gäller enligt lag att ångerrätten förfaller om förseglingen brutits.
Vi strävar efter att skapa en hållbar och ansvarsfull konsumtion.
Ånger av köp innan varan mottagits
Om du ångrar ditt köp innan du har mottagit varan, vänligen notera följande:
Du måste avvakta tills du har mottagit varan innan du initierar en retur. Efter att du mottagit produkten kan du följa vår angivna returpolicy för att returnera varan och få återbetalning eller byte. Vårt mål är att säkerställa en smidig och rättvis hantering av alla returärenden för att uppnå din fulla tillfredsställelse.
Viktig information:
Paket som inte hämtas ut i syfte att gå i retur på grund av ånger kommer inte att accepteras. Det är obligatoriskt att hämta ut paketet och skicka det till den angivna returadressen, vilken du kommer att få efter att ha kontaktat vår kundtjänst.
Vid ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss via e-post på kundtjanst@djurslottet.se.
Vi strävar efter att erbjuda produkter av högsta kvalitet och en utmärkt kundupplevelse. Om du mot förmodan upptäcker ett fel på en vara, erbjuder vi en smidig reklamationsprocess i enlighet med svensk konsumentköplag. Här är vad som gäller:
Vi värdesätter din feedback och ser fram emot att hjälpa dig. Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du har frågor eller behöver assistans med en reklamation.